

AMUUZ BOUCHE,
not your avErAge
kroketcampagne
AMUUZ BOUCHE,
not your avErAge
kroketcampagne
Een campagne op 120 film voor een merk dat smaakt naar een goedgevulde tafel en een shot nostalgie.
Of hoe een luxekroket ineens een
rock-’n-roll edge krijgt. Light my fryer, your love is my only desire — maar enkel als er een krokant korstje omheen zit.
Een campagne op 120 film voor een merk dat smaakt naar een goedgevulde tafel en een shot nostalgie.
Of hoe een luxekroket ineens een
rock-’n-roll edge krijgt. Light my fryer, your love is my only desire — maar enkel als er een krokant korstje omheen zit.
SMAAKVOL BEDACHT
Bon vivant met korrel. Voor deze campagne wilden we geen nostalgisch sausje, maar beeld dat ademt als een zondagse apero bij iemand met stijl.
Aster ging all-in: Ze trok een dream team op poten, modellen, stylisten, make-up artists. Kringloopwinkels werden leeggeplunderd voor set-dressing, en na een lange zoektocht vonden we dé locatie: een chique art-deco woning waar de jaren 60 nog gewoon aan tafel zaten.
Ze bewees hier nog maar eens waarom ze een echte creative director is: scherp in visie, strak in planning, maar altijd met ruimte voor creativiteit. Zij stuurde het concept en de flow, Tom kon all-in op de cinematografie. Een tandem met drive én smaak.
SMAAKVOL BEDACHT
Bon vivant met korrel. Voor deze campagne wilden we geen nostalgisch sausje, maar beeld dat ademt als een zondagse apero bij iemand met stijl.
Aster ging all-in: Ze trok een dream team op poten, modellen, stylisten, make-up artists. Kringloopwinkels werden leeggeplunderd voor set-dressing, en na een lange zoektocht vonden we dé locatie: een chique art-deco woning waar de jaren 60 nog gewoon aan tafel zaten.
Ze bewees hier nog maar eens waarom ze een echte creative director is: scherp in visie, strak in planning, maar altijd met ruimte voor creativiteit. Zij stuurde het concept en de flow, Tom kon all-in op de cinematografie. Een tandem met drive én smaak.


KORREL MET KARAKTER
Digitale fake-vintage? Geen denken aan. Deze campagne verdiende échte textuur, échte korrel, dus we gingen full analog met de Mamiya RB67 op 120 film. 10 frames per rol. Elk shot een keuze.
Voor de look dachten we meteen aan Kodachrome. die warme, rijke diafilm die ooit luxe ademde, maar al jaren niet meer te vinden is. We gaven niet op.
Enter: Ektachrome, Kodachrome’s koelere broertje. Met een warming filter kregen we het karakter juist: die specifieke glow, dat volle warme kleurpalet, zonder in te boeten aan scherpte of sfeer.
SHOT LIKE
IT’S ’69
De sfeer? Chique. Vol textuur. Geshoot met een hard flash, zero chill. Alles wat overbleef, was pure presence.
Kroketten die je bijna hoort kraken van het scherm. We katapulteren je terug naar een tijd waarin casual betekende: je best gekleed, aperitieven een ritueel was, en bon vivant geen pose, maar een levensstijl die je gewoon wás.
SETLIFE
MET SAUS
De shoot was een wervelwind: op locatie, met weinig tijd, veel props en nog meer goesting. We werkten intuïtief, met duidelijke kaders maar ruimte voor toeval, zoals het hoort bij analoog werk. Elke klik moest juist zitten. Geen preview, geen backup. Alleen vertrouwen in de flow.

DE NASMAAK
Beeld is maar zo goed als het gevoel dat erin zit. En dit project herinnerde ons eraan dat film dwingt tot keuzes. Tot aandacht. Tot ritme.
De campagne was gericht op mensen die een aperitiefmoment waarderen met stijl en een vleugje nostalgie. Amuuz Bouche wilde net dat publiek raken, en deed dat met een visuele identiteit die klassiek én hedendaags aanvoelt.
De samenwerking? Vol vertrouwen. Geen briefing van 12 pagina’s, maar een duidelijke visie en carte blanche. Daardoor konden we doen waar we het best in zijn: creëren vanuit karakter.
Na de lancering doken de beelden op in hun hele communicatie: op de site, socials, persmateriaal. De kroket kreeg een gezicht. En het merk kreeg een ziel.